Reunió RPCT, 18/06/2025

Us fem un resum dels temes tractats a la reunió amb responsables de la RPCT del dia 18 de juny de 2025.

1. Substitució d’armilles antigues.

El responsable del servei d’administració de la RPCT ha informat que està prevista l’assignació de 467 armilles. Fins ara, se n’han rebut 389 i se n’han lliurat 320. Pel que fa a les 48 armilles destinades al servei de trànsit, aquestes encara no han arribat i, per tant, no s’han pogut substituir les que han anat caducant. Tanmateix, ja es disposa de la previsió de les armilles actuals que finalitzen la seva vida útil durant l’any 2025.

2. Seguiment de l’entrega de vehicles nous.

S’ha sol·licitat informació sobre l’estat actual de l’entrega de vehicles nous. La resposta rebuda indica que:

L’any 2023 es van rebre un total de 53 vehicles.
L’any 2024, 15 vehicles.
Fins al moment, durant el 2025, han arribat 25 vehicles.

Així mateix, es fa constar que s’han rebut queixes relatives al sistema de climatització i a la manca d’espai interior de les noves furgonetes assignades al servei d’ARRO.

3- Sol·licitem aclariment sobre si un membre del CME pot demanar documentació relacionada amb el seu expedient administratiu (tant laboral com personal) adreçant-se directament al servei d’administració de la seva comissaria, o si, per contra, ha de fer-ho a través de la pàgina web de Gencat mitjançant la instància genèrica, com qualsevol ciutadà.

Ens han informat que, com a funcionaris de la Generalitat, aquest tipus de petició s’ha de tramitar mitjançant la instància genèrica, ja que és el procediment establert i regulat per a aquests casos.

Deixem constància que, amb l’objectiu d’agilitzar aquest tipus de sol·licituds, els agents podrien adreçar-se directament al servei d’administració de la seva comissaria per tramitar-les.

4- Preguntem si existeix un nou projecte per traslladar l’ARRO RPCT a les instal·lacions del Port de Tarragona.

L’intendent cap de la RPCT ens ha comunicat que, de moment, no hi ha cap proposta tancada pel que fa a la ubicació del nou espai per al servei ARRO. S’ha indicat que s’estan estudiant els espais més adients entre els que l’administració ha ofert fins ara, així com possibles opcions que es puguin oferir en el futur.

5- Sol·licitem informació sobre si, a les diferents comissaries del CME dins de la RPCT, es fa difusió de l’oferiment per realitzar serveis amb hores extres en un lloc visible i accessible per a tots els agents del centre de treball.

L’intendent ens ha traslladat que aquest cas no es correspon amb el procediment regulat pel VAR15.
Pel que fa a la bossa d’hores extres, s’aplica un criteri diferent en el moment de fer-ne l’assignació. Atès que no existeix una regulació específica dins del CME per a aquest tipus de serveis, cada comissaria aplica els seus propis criteris, sempre respectant que els agents que les realitzen es trobin en dia de festa planificat.