Conseller, 4×4 no sempre és 16, de vegades és sinònim d’èxit policial

Volem començar aquest comunicat traslladant el nostre condol als familiars i amics de la persona que va quedar atrapada pel temporal a la província de Tarragona i que lamentablement va morir per un infart.

Conseller, avui toca fer recull de la gestió del cap de setmana on el temporal ha sacsejat gairebé la totalitat del territori català. Ha estat especialment greu l’afectació a la província de Tarragona i en especial a la Terra Alta i al Priorat.

S’han produït avaries elèctriques i talls de subministrament durant més de 15h, i una gran acumulació de neu (més de 60 cm). Per tant la situació ha estat especialment complicada.

Falset, una de les poblacions més afectades, només disposa d’un únic vehicle tot terreny 4×4 de sis anys d’antiguitat. Resulta sorprenent i absolutament il·lògic que en un territori on moltes de les vies són rurals (sovint camins de terra, amb pedres i en mal estat), on les nevades (com la que ha afectat aquest cap de setmana) i el gel a l’hivern afecta greument, no disposi dels únics vehicles que poden donar una resposta mínimament satisfactòria.

Creiem que els ciutadans de la zona no són mereixedors d’un pitjor servei. Per aquest motiu reclamem urgentment que reconsiderin la qualificació de la zona com a zona de fred/alta muntanya i que dotin als agents dels mitjans necessaris perquè puguin donar el servei que mereixen.

És imprescindible que dotin als agents de la zona de vehicles 4×4 i de roba i calçat adequat pel fred perquè si es repeteix la dantesca situació viscuda enguany, es pugui donar una millor qualitat del servei, amb molta més capacitat de reacció.

Volem agrair especialment la preocupació de molts afiliats de la zona que presten servei als territoris afectats i que han traslladat la impotència i ràbia quan no han pogut reaccionar millor per la manca de recursos materials proporcionada per la DGP.

Esperem, com els veïns de la zona, que la DGP rectifiqui i doti de material adient a les destinacions perquè puguin oferir un millor servei.

Imatge: TV3