Reunió Comissaria General de Mobilitat, SAUC

Des del Sindicat de Policies de Catalunya (SPC) us fem un resum dels diversos temes que s’ha parlat a la reunió de la Comissaria General de Mobilitat, SAUC i els sindicats policials.

RH:

  1. Distribució d’efectius.

Queixes perquè en alguns sectors sembla que hi hagi més efectius en oficines que patrullant.

  1. Concurs oposició.

No està previst un nou concurs de trànsit

L’edat mitjana dels efectius de l’especialitat és considerable. És important convocar concursos per rebaixar l’edat mitjana.

Esperem que la pròxima convocatòria estigui millor planificada i evitar els problemes d’aquest últim concurs.

  1. Concurs provisió.
  2. Oferiments.

S’ha demanat de fer un oferiment per als efectius que disposen del curs de Trànsit i no han assolit plaça.

  1. Patrulles nit.

Garantir els mínims per poder donar suport. Alguns sectors només tenen una patrulla en torn de nit.

  1. Vector quadrant Q3.

La intenció de la DT consisteix en un projecte i desenvolupar noves funcions amb més excel·lència. Creació unitats d’investigació amb una formació segueix a càrrec de la sotsinspectora Mònica Carafí.

Tot i que consideren que el Q3 que s’està provant, podria ser un bon quadrant no obligaran a realitzar-lo i els canvis han de ser voluntaris. Estan oberts a altres propostes.

Recordem que fins a la data l’horari marc de Trànsit és el Q5.

  1. Cap Vector.

Relacionat amb el tema anterior.

  1. Accident laboral.

El caporal havia de realitzar un servei de VAR 15 d’una volta ciclista amb una motocicleta de dotació. Ja que aquesta no es trobava en condicions es va decidir que realitzes el servei amb uniformitat reglamentària, motocicleta no logotipada i sense banderes.

  1. Segona activitat.

Reconeixen que en algunes destinacions l’ocupació és del 100% o superior.

Demanen si tenen previst alguna alternativa a aquesta problemàtica que es veurà augmentada en anys vinents per l’elevada edat dels efectius de l’especialitat.

No correspon a la DT la RLT de places de segona activitat.

  1. VAR 15.

Queixes per la brevetat en què s’ha de respondre i a les notificacions per email. La intenció és que totes les notificacions es realitzin per email.

Nova instrucció dues llistes per escales, notificacions.

  1. Formació continuada.

La intenció de la DT és programar cada dos mesos sessions de formació com la pròxima de Transports del pròxim dia 31/10/2024.

  1. Formació càmeres unipersonals.

Es posaran en funcionament a mesura que tots els efectius d’un servei tinguin la instal·lació operativa i hagin fet el curs de formació.

  1. Formació vehicles elèctrics.

No disposem de cap formació ni pautes d’actuació en cas d’accidents, incendis, etc., amb vehicles elèctrics implicats.

Informen que s’havien fet algunes jornades de Toyota sobre aquests vehicles i que s’ha fet una formació per als nous efectius de Trànsit recentment incorporats.

 

PARC MÒBIL:

  1. Licitació motocicletes.

Exposem la manca de motocicletes operatives i el seu lamentable estat.

No tenen cap previsió sobre una nova licitació de motocicletes.

En l’última reunió de materials se’ns va informar que estava prevista una licitació de 19 motocicletes per l’any vinent 2025.

Des de la DT s’han estat provant diverses motocicletes (4) i s’han realitzat i traslladat els corresponents informes.

La proposta de la DT seria disposar de 2 tipus de motocicletes. Una d’una cilindrada de 750 cc i una altra de cilindrada superior. AGER

  1. Manteniment motocicletes.

Cada regió gestiona el manteniment.

Queixes pel deficient manteniment que realitza RODI. En tots els establiments no disposa de personal qualificat. Aquest fet provoca que els terminis siguin més grans. Quan una reparació és considerable s’ha d’autoritzar i aquests tràmits també són molt lents.

Ens insten a què fem un escrit a la subdirecció general d’administració i serveis exposant aquestes deficiències.

  1. Bluetooth amb motocicletes.

Pràcticament, estan totes les motocicletes adaptades amb el sistema.

  1. Vehicles antics.
  2. Llum posterior, emissores i gravació Tarraco.

Llum posterior interior amb poca intensitat per treballar. S’està mirant.

El sistema de comunicació instal·lat als vehicles no és pràctic. S’acaba comunicant pel portàtil. Demanen que s’instal·lin novament els micròfons de mà.

Sistema gravació ja funciona, però sembla que per visualitzar les gravacions el procés es complicat.

  1. Llums ponts vehicles.

No tenen queixes d’una deficient il·luminació.

 

MATERIAL:

  1. Evidencials, paranys, cons i etilòmetres.

Nous paranys no s’adapten a l’espai dels Tarraco. Són més febles i es trenquen.

Sembla que SCT aviat subministrarà nous etilòmetres evidencials i digitals.

  1. Adequació material.
  2. Lots.

Les que s’espatllin se substitueixen amb el rènting.

  1. USB.

Claus descàrrega tacògraf. Transports no disposa de pressupost i ho assumirà el SCT.

  1. Carpetes rígides.
  2. Kit drogues.
  3. Queden 2700 kits es repartiran per totes les ART en funció de la ratio.

Ben aviat es farà una nova licitació

  1. Manca actes.

Ho gestiona el servei d’administració de les regions policials.

 

VESTUARI:

  1. Uniformitat.

Es reclama una jaqueta operativa impermeable.

Airbag motoristes. Tot i que el SCT està interessat, no es veu com es podria fer compatible amb la jaqueta de motorista i l’armilla personal.

Botes estiu/hivern.

Les propostes han d’anar a la comissió de materials i equipaments.

 

INFORMÀTICA:

  1. Ordinadors.

PC més potents i PVD més grans per poder suportar els nous programes d’investigació.

Adequar equipaments informàtics dels grups de GRD.

 

ALTRES:

  1. Millora tràmits burocràtics.

Agilitzar els tràmits i que no prescriguin.

 

Altres:

EMS; el material que es disposa per realitzar les sessions està obsolet. S’ha de potenciar les sessions de l’EMS i adequar el material.

La DT ho té present i vol donar-li un nou impuls amb un nou coordinador.