Reunió RPMS 15/06/2022

Des del Sindicat de Policies de Catalunya, us resumim els temes que es van tractar a la Regió Policial Metropolitana Sud, el 15 de juny de 2022.

ARRO RPMS

Els traslladem el nostre interès amb relació a l’estat del possible trasllat de l’ARRO RPMS a l’edifici d’AENA de l’aeroport del Prat, conjuntament amb altres serveis del CME, sol·licitant que puguin participar en la distribució de l’espai de les instal·lacions.

Així mateix, demanem que durant els mesos d’estiu, on es preveu un augment de la temperatura més alta del que és habitual, la formació prevista es faci tenint en compte aquest ítem per evitar possibles cops de calor.

La resposta que ens donen és que és al comissaria general tècnica i infraestructures i que la formació tampoc l’organitzen ells.

Traslladem que som conscients que així és, però insistim i demanem que traslladin la informació als responsables de les demandes. Si entre els sindicats i ells insistim, potser ens escoltaran.

UNITAT D’INVESTIGACIÓ ABP DEL LLOBREGAT

Tornem a recordar l’endèmica manca d’efectius i sol·licitem que es faci un estudi per poder concretar els nombres d’efectius reals que treballen a la unitat. Sense tenir en compte els/les agents que es troben en situació de baixes de llarga durada, reduccions de jornada i comissions de servei per definir el nombre exacte amb el qual cal reforçar el servei.

Reconeixen la manca d’efectius i prenen nota i ho tornaran a traslladar malgrat que no depèn d’ells que s’incorpori més gent.

UNITAT INVESTIGACIÓ ABP ESPLUGUES DE LLOBREGAT

Traslladem que a causa de l’augment de població a Sant Just Desvern i Esplugues del Llobregat, juntament amb l’obertura del centre comercial Finestrelles, el nombre d’incidents als quals han de fer front els/les integrants d’aquesta unitat és més alt. Cal buscar mecanismes que facin possible un reforç de la unitat i que descarregui l’alt volum de feina al que han de fer front.

Mateixa resposta que abans reconeixen, prenen nota i eleven… en fi.

CD VILADECANS

Demanem una data concreta de substitució de la barrera de seguretat de la part del darrere de la comissaria per un altre sistema que garanteixi més la seguretat (recordem que seguim a nivell 4)

Ells no determinen si és o no vàlid. Diuen que ha de ser infraestructures.

Els recordem que després de l’atac a la comissaria de Vic, el Departament va encarregar una revisió de la seguretat estàtica i dinàmica de totes les comissaries i dependències del territori per poder elaborar un informe detallat i millorar allà on calgui.

Preguntem si ja han passat a revisar per aquest destí. No ho saben. Faran la consulta i ens diran alguna cosa, i traslladaran la nostra petició de canvi de barrera.

ABP HOSPITALET DE LLOBREGAT

Preguntem per l’estat actual del sistema de climatització d’aquesta comissaria.

Estava previst canviar-la i fer la instal·lació abans que comences la calor (sic) però es va impugnar el procés de licitació i va quedar aturat. Ara comença un nou procés i ja han tornat a fer la licitació. Calculen octubre/novembre. Ja no arriben a temps, una vegada més.

2 aparells no funcionen a investigació, 1 a la sala de ressenya, 1 a l’Oac 1 i un a l’Oac 4 i tres aparells més (un d’ells del despatx del sotscap). Tot plegat un desastre. Si detecteu temperatures no adequades, poseu-vos en contacte amb el delegat de la zona. No tolerarem condicions de treball inadequades. Si cal, denunciarem a inspecció de treball.

SEU RPMS ST. FELIU DE LLOBREGAT

Traslladem la problemàtica (i els adjuntem imatge) de la manca de visió d’una de les càmeres de seguretat exterior per l’excés de vegetació motivada per la manca de manteniment de jardineria.

Traslladem també l’estat del cablejat de les instal·lacions elèctriques i informàtiques a URPAC,

SUPORT REGIONAL i a la SALA. Sol·licitem una revisió.

Han comunicat a manteniment de la regió (jardiner) el problema, i estan en espera de què vagin a solucionar-ho. Pel que fa als problemes del cablejat no els constava i ens comuniquen que els usuaris que tinguin aquest problema ho comuniquin mitjançant petició feta amb el VAR09.

ABP GAVÀ

Van comunicar el problema de les mosquetes a l’empresa de manteniment. Es va fer una neteja de les arquetes que normalment soluciona el problema, però no ha estat el cas i reconeixen que continuen havent mosquetes i que demanaran a l’empresa que torni a passar.

CD SITGES

Els problemes que genera el mal estat de la porta en principi quedarà solucionat. Per fabricar i col·locar una nova, es preveuen entre 60 i 90 dies..

Ens comuniquen que el 27 de juny es muntarà. 1 dia per col·locar-la i 1 dia per retirar tot el material defectuós. Per tant, en principi el dia 28 de juny quedaria solucionat. Si no és així contacteu amb el delegat de zona i li feu saber.

ABP SANT FELIU

Es trasllada el problema de la porta d’aquest destí i la sobrecàrrega de treball que genera.

Reconeixen el mal aprofitament i distribució de l’espai. Tornaran a insistir en el fet que cal solucionar el problema.

CD SAN SADURNI

El problema de les males olors, ens diuen que no ha estat comunicat, i que segurament el problema no és nostre. Ve generat pel clavegueram exterior quan ha de ploure. Revisaran.

ABP VILAFRANCA

No els consta cap problema de temperatures ni de funcionament defectuós de la calefacció, però si anuncien que durant l’any vinent es vol substituir la caldera amb un programa de fons europeus (aerotemp).

Per finalitzar us traslladarem diversos temes comentats de manera genèrica:

Està previst el canvi de càmeres analògiques a digitals de les ABP’s malgrat que no ens diuen cap data.

Pel que fa a la instal·lació de pilones (no diem el lloc per motius obvis de seguretat) la resposta és que ho traslladaran, però que en principi les jardineres que hi ha pararien el cop. Es recorda el perill que suposa la manca de mesures preventives d’encastament de vehicles.

No els consta cap incidència de la seguretat de la “peixera” de la seu de la Regió.

El problema dels vestuaris de Martorell per males olors va quedar solucionat a finals de maig. Es van netejar les arquetes i han desaparegut. Ens comuniquen que volen ampliar la neteja anual a una cadència semestral, veurem si finalment queda semestral. Si detecteu algun problema relacionat amb aquesta qüestió, no dubteu a contactar amb el delegat de zona.

Pel que fa a les hores extres disponibles van demanar augment de les hores, però es fa en funció de dispositius en concret, no variarà en les hores extres genèriques.

Ens traslladen que tenen la previsió de què s’incorporin 94 persones en total, 35 d’elles ho faran el 5 de juliol, al Pla d’Estiu (del 27 de juny fins al 4 de setembre). El repartiment previst (pot canviar) és de 18 efectius a Sitges, 10 a Viladecans i 7 a Castelldefels.

Aquest és el resum de la reunió realitzada. Fins a la pròxima reunió (3 mesos).

Si teniu qualsevol queixa, consulta o proposta a traslladar no dubteu a contactar amb el delegat de la zona o bé us adreceu a ell en qualsevol de les visites sindicals que es fan.